vineri, 17 iulie 2015

Eșec sau nepăsare ?

http://www.dcnews.ro/situa-ie-de-neimaginat-in-inva-amantul-romanesc-reac-ia-lui-gabriel-ispas-exclusiv_480324.html

Normal ca principalii vinovați sunt elevii si familiile lor, apoi profesorii și SCOALA in general, dar asta așa la o primă vedere deoarece daca suntem mai atenți si căutam sa vedem ce trebuia făcut pentru a nu se ajunge aici vedem ca sistemul de educație nu este organizat corespunzător si ca presupușii vinovați sunt victime. 
Sistemul este deficitar la începutul educației, este deficitar datorită modului în care este organizată educația pe parcursul unei zile si este deficitar datorită lipsei spațiilor special amenajate necesare desfășurării unei educații diversificate și eficiente. 
Adică, educația antepreșcolară încă nu prea există, educația preșcolară necesară pregătirii pentru școală începe si este obligatorie destul de târziu, educația primară și gimazială se desfășoară in clase îngrămădite si fără un spațiu personalizat, se face pe ture și fără niciun respect față de evoluția școlară a acestor elevi. Întreaga educație anterioară liceului este trunchiată, se rezumă pe parcursul unei zile doar la educația formală, fără posibilitatea socializării oferite de servirea unei mese calde și mai ales fără educație nonformală necesară descoperirii de către elevi a propriilor talente si aptitudini si mai ales pentru a vedea scoala eliberată de barierele programelor si a planificarilor.
Cu alte cuvinte si mai pe scurt, pentru toți miniștrii care au fost până acum și care în cea mai mare parte au provenit din învățământul universitar(facultativ), învățământul obligatoriu nu prea a contat și uneori pentru ei nici nu a existat. 

De succesul învățământului obligatoriu depinde succesul la bacalaureat și succesul în general în toate formele de educație .

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu