Politica socialistă menită să ascundă adevărul găsește mereu strategii, variante, formule de înșelare a adevărului. Chiar dacă se raportează „recolte sporite la hectar”, procentele de promovabilitate sunt mai mici decât par și rezultatele nu reflectă adevărul din sistemul educațional românesc. Spun asta deoarece atâta timp cât în ultima perioadă nu s-a întâmplat nimic spectaculos în educație, nu are de unde să crească nivelul de pregătire al elevilor și procentul de promovabilitate a acestora. Procentul este mai mic pentru că nu este raportat la numărul de elevi școlarizați care au terminat clasa a XII si pentru că subiectele sunt din ce in ce mai ușoare. Elevii de la Colegiul Sf. SAVA spun despre subiectele din 2015 ca acestea au fost „jenant de simple”. Subiectele care nu pun mintea elevilor la contribuție, care au ca principiu formula „nu-i așa ca pământul este rotund” sunt în lipsa hoției generalizate din anii anteriori formula perfectă pentru a ne fura pălăria din nou sau de a umple din nou facultățile cu studenți fără „strălucirea cunoașterii în priviri”. Analiza, este drept, trebuie făcută rațional și diferențiat pe tipuri de licee si pe zone, sunt licee în care elevii sunt foarte bine pregătiți și își iau în orice împrejurări examenul, dar din păcate aceștia sunt excepția, sunt acei 20-30, maxim 40% care reușesc în actualul sistem de educație din România, sunt aceia care si mai tragic apoi nu prea îi mai vedem pe piața muncii din țara noastră.
Minciuna trebuie oprită, concepția colectivistă că toți suntem egali, raportarea oarbă la indicatorii globali, ascund adevăratele probleme ale sistemului de educație din Romania.
Așa nu se vede că educația este prioritate si nu este, că o parte a învățământului este definit ca fiind obligatoriu si nu beneficiază de atenția cuvenită pentru acest statut, ca școlile sunt subdimensionate în raport cu nevoile educaționale ale elevilor, că programul școlar este conceput ca unul de alfabetizare nu ca unul pentru o educație modernă și eficientă, că servește prea puțin elevii si mai ales prea puțin comunității.
Trebuie reformă, dar o reformă care să plece de la reevaluarea modului de organizare a educației, a curriculumului și a problemelor care țin de personalul din educație.
Minciuna trebuie oprită, concepția colectivistă că toți suntem egali, raportarea oarbă la indicatorii globali, ascund adevăratele probleme ale sistemului de educație din Romania.
Așa nu se vede că educația este prioritate si nu este, că o parte a învățământului este definit ca fiind obligatoriu si nu beneficiază de atenția cuvenită pentru acest statut, ca școlile sunt subdimensionate în raport cu nevoile educaționale ale elevilor, că programul școlar este conceput ca unul de alfabetizare nu ca unul pentru o educație modernă și eficientă, că servește prea puțin elevii si mai ales prea puțin comunității.
Trebuie reformă, dar o reformă care să plece de la reevaluarea modului de organizare a educației, a curriculumului și a problemelor care țin de personalul din educație.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu