Clasa pregătitoare este, alături de măsura de
desfiinţare a unor unităţi şcolare, cea mai mare mizerie din istoria
învăţământului românesc. Spun asta deoarece ea nu este decât o răutate, o minciună şi o mare economie
făcută pe spatele educaţiei naţionale româneşti.
Clasa pregătitoare se justifica prin faptul că numeroşi
copii ajungeau în clasa I a fără să aibă abilităţi şi deprinderi elementare. În
acelaşi timp pentru alinierea învățământului românesc la standardele
învățământului european se dorea începerea mai devreme a învățământului obligatoriu.
Ori de la aceste motivaţii, sau bune intenţii, şi până la măsurile de punere a
lor în practică este o diferenţă enormă.
Prin transformarea grupei pregătitoare în clasă
pregătitoare un an din învățământul obligatoriu de la şcoală este coborât peste
anul de grupă pregătitoare de la grădiniţă, astfel din punct de vedere al
încadrării cu personal didactic dispare un an de studiu din educaţia elevului,
iar un alt an este redus la jumătate. Prin urmare până aici reforma este doar o economie de bani
fără nicio raţiune pedagogică sau educaţională.
Dacă am în vedere faptul că măsura de organizare a
clasei pregătitoare se justifica prin începerea şcolii, adică a clasei I, de
către un număr destul de mare de copii la vârsta de 7 ani, atunci văd că prin ordinul
MECTS Nr 3064 de aprobare a metodologiei de cuprindere a copiilor în clasa
pregătitoare şi în clasa I pentru anul şcolar 2012-2013, toţi copiii vor începe
clasa pregătitoare la 6 ani şi apoi toţi vor fi în clasa I – a în mod
obligatoriu la vârsta de 7 ani, în aceste circumstanţe trag concluzia că măsura
nu a fost decât o mare minciună.
Prin transformarea grupei pregătitoare în clasa I
si trecerea acesteia la şcoală copiii trec de la un regim educaţional cu un
program între orele 8.00 la orele 17.00 la un program între orele 8.00 şi
12.00, deci la un program cu un cadru didactic mai puţin şi cu patru ore mai
scurt, la un program care sfidează nevoile educaţionale ale elevilor şi
interesele părinţilor. Din acest punct de vedere legea a făcut un mare rău atât copiilor şi părinţilor cât şi
şcolilor care nu au spaţiile şi condiţiile necesare organizării claselor
pregătitoare.
În aceste condiţii structura învățământului nu
avea nicio problemă, trebuiau doar îmbunătăţite condiţiile şi dotările,
construite grădinițe şi şcoli după toate standardele europene (sală de sport,
sală de mese, sală de instrumente muzicale, sală de activităţi culturale, sală
de lectură), trebuia să se ia nişte măsuri prin care să se asigure pas cu pas trecerea
la un învăţământ organizat într-o singură tură, organizarea după terminarea
educaţiei formale a unor activități didactice corespunzătoare, organizarea unor
evaluări corecte şi introducerea examenului de admitere obligatoriu la
facultate.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu