joi, 28 august 2014

REFORMA EDUCAȚIEI


Pentru că se pune, în sfârșit, problema unei reforme reale în educație, eu cred că atunci când vorbim de nevoile modernizării educației din România trebuie vorbit, pentru început, și în mod special, despre învățământul obligatoriu, care, cred că nu este tratat pe măsura termenului care îl definește.

În acest efort de modernizare sunt importante aspectele ce țin de curriculum, cele ce țin de resursa umană și cele ce țin de organizarea educației. Deoarece într-o piramidă a nevoilor educaționale, organizarea modernă a educației, este baza și premisa cea mai importantă a unui lucru bine făcut, eu cred că reforma educației trebuie să înceapă si să aibă în vedere, încă de la început, o organizare eficientă a educației. 

Prin urmare cred că a venit timpul să renunțăm la ecuația unei educații de alfabetizare a maselor și să trecem fără rezerve și cu toată puterea la implementarea conceptului de educație eficientă

Pentru realizarea acestui lucru educația elevului trebuie să acopere toate nevoile lui educaționale și un timp cât mai mare din durata unei zile. Educația eficientă, pentru a fi completă, trebuie să cuprindă pe lângă educația formală, cu grad de obligativitate și, opțional, masa ca factor de soicializare și educația nonformala pentru a le da elevilor posibilitatea să se descopere, să se dezvolte, să lucreze liber pe baza propriilor lor posibilități, aptitudini și abilități. Educația organizată într-un mod eficient rezolvă într-o mare măsură problema anafabetismului și este premisa cea mai importantă pentru o educație de calitate.

Pentru trecerea la o educație organizată într-un mod eficient se impune renunțarea în cel mai scurt timp posibil la educația organizată pe ture. Educația organizată pe ture este principala piedică în calea unei educații eficiente, a unei educații de calitate.

Vrem reformă, vrem modernizare și calitate trebuie să începem să implementăm educația organizată într-un mod eficient.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu